LeWell | Lohdutuspalkintona terveelliset muodot
LeWell Yksilölliset hyvinvoinnin polut Kehosi on kulkuväline, ei päämäärä. Jotakin kohti meneminen.
Lewell, level, levell, lewel, hyvinvointi, hyvinvointipalvelut, Kuntosali, valmennus, hyvinvointi
18389
post-template-default,single,single-post,postid-18389,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_grid_1200,qode-theme-ver-9.1.3,wpb-js-composer js-comp-ver-4.11.2.1,vc_responsive
 

Lohdutuspalkintona terveelliset muodot

01.04.2018, Lohdutuspalkintona terveelliset muodot

Takana on nyt 10 kuukautta aktiivista treeniä useita kertoja viikossa, ja rasvaprosenttini on edelleen 29 eli yli normaalin rajan. Painoindeksi on normaali, mutta paino ei edelleenkään ole tippunut kiloakaan. Se on edelleen omassa mittakaavassani järkyttävät 64 kg. (Hääpäivänä 48kg, raskaana ollessa 60kg, leskeksi jäätyäni 52kg, kokkaavan miehen kanssa seurusteltuani 62 kg.) Ensimmäinen ajatus on perkele. Inbody-laitteen mukainen ideaalipainoni oli alussa 56,5kg, lihasmassan kasvun myötä se on noussut nyt 58,7 kiloon, eli eihän tässä enää ole kuin kuusi kiloa pudotettavaa. Rasvamassaa (18kg) on kuitenkin vähemmän kropassa kuin lihasmassaa (25kg), jonka käyrä on koko ajan ollut tasaisen nouseva.

Kehitystä kuitenkin koko ajan tapahtuu, vaikkei se näy painossa. Viskeraalinen rasva on laskenut tavoitetasolle punaiselta alueelta. Todennäköisyyteni sairastua kakkostyypin diabetekseen sekä sydän- ja verisuonisairauksiin on nyt huomattavasti pienempi (WooHoo!). Treenistä on tullut osa arkea (#koukussa). Pysyvä muutos syntyy maltilla (#kestäväkehitys). Olen ihan tyytyväinen peilikuvaani kyllä (vaikka vieraileva valmentaja kutsui minua Torikan sijaan Torikukaksi.) En ole luvannut julkaista kuvaa sixpackista (#notmybucketlist). Ja siis eikös naisessa pidä olla muotoja?! Korkea rasvaprosentti ei kuulosta ollenkaan niin pahalta kun sitä kutsuu muodoiksi. Minulla on siis terveellisestä rasvasta koostuvia muotoja. Hienoa! Bikinit näyttävät varmasti paljon paremmilta terveellisen rasvan kanssa! (Mikä minua vaivaa? Miksi saavutetut terveysvaikutukset kuulostavat lohdutuspalkinnolta?)

Lisää lukuja tiskiin. Tulen kaapista kaikkine käyrineni. Rasvaa on lähtenyt 4,4 kg ja lihasta tullut 2,7 kg. Suunta on oikea, mutta ehkä treeniaikaan nähden oletettua hitaampi. Säännöllinen treeni ei ole sama kuin systemaattinen.Treenini on ollut tutkivan journalismin nimissä uteliasta, ja erilaisia treenitapoja kokeilevaa. Siitä on tiedostetusti puuttunut focus, jolloin toinen treeni on saattanut syödä toista. Lihakset kaipaavat erilaisia ärsykkeitä, mutta jokainen treeni ei kuitenkaan saisi olla aivan erityylinen kuin edellinen. Olen siis poukkoillut vailla selkeää päämäärää. Innostuin alkuun voimatreenistä, mutta sitten keksin kokeilla kestävyyttä. Jyväsjärven ympärikirmailuni söivät myös lihasta. Toki tuloksia tulisi nopeampaa, jos treeni systematisoidaan ja ruokavalio laitettaisiin tarkempaan ruotuun.

Hedonisti-luonne on oppinut nauttimaan treenistä, mutta se nauttii yhä myös viinistä. Täytyykin muistaa, etten ole missään kohtaa niuhottanut ruokavalion kanssa. En pakkaa raejuustoa kannettavaan kylmälaukkuun ja kuljeta mitään makrobioottista heinää järsittäväksi leffaan. Kitudieeteille en näe pointtia, kun mikään kisakunto ei ole agendalla, mutta en myöskään halua tyytyä nauttimaan saavutetuista hyvinvointivaikutuksista. Kaksi kuukautta treenin vuosipäivään ja siihen kun täytän 40 vuotta. Nyt alkaa loppukiri!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

0 Comments