LeWell | Lupaan: en lupaa
LeWell Yksilölliset hyvinvoinnin polut Kehosi on kulkuväline, ei päämäärä. Jotakin kohti meneminen.
Lewell, level, levell, lewel, hyvinvointi, hyvinvointipalvelut, Kuntosali, valmennus, hyvinvointi
18297
post-template-default,single,single-post,postid-18297,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_grid_1200,qode-theme-ver-9.1.3,wpb-js-composer js-comp-ver-4.11.2.1,vc_responsive
 

Lupaan: en lupaa

06.02.2018, Lupaan: en lupaa

Aloitin vuoteni päättämällä olla lupaamatta mitään. Ennemminkin päätin muutaman asian, jotka otin osaksi arkeani, ilman sen suurempaa numeroa. Kirjoittamalla näistä asioista lyhyen blogin, toimin heti vastoin ajatustani. Onneksi en luvannut.

Tässä itselleni kirjoittamani arjen ohjenuoret vuodelle 2018:

1. Nuku enemmän

Mene ajoissa nukkumaan äläkä selitä. Ota päikkärit aina, kun voit. Teeveetä voit katsoa myöhemminkin, somessa ehdit roikkua vaikka jonottaessasi kaupan kassalla.Syö terveellisemmin

2. Älä pelkästään puhu terveydestä ja hyvinvoinnista, vaan elä oppiesi mukaan. Hyvin nukutun yön jatkeeksi ravitseva aamupala kruunaa hyvän päivän edellytykset; kuppiin mysliä, jogurttia ja hunajaa. Hörpi töissä enemmän vettä, vähemmän teetä ja kahvia. Varaa lounaalle aikaa, varmista proteiinien ja kasviksien saanti. Vähennä illalla leivän pupellusta ja teen juontia ja lisää vaikka hedelmien syöntiä. Nälän tunne on terve merkki.

 3. Liiku enemmän ja monipuolisemmin

Jep. Tiedät asioista riittävästi. Toimi niiden mukaan. Kirjoita vaikka pari blogia vähemmän ja käytä se aika liikkumiseen. Älä pelkästään ”himmaile”, vaan lisää aika ajoin rohkeasti kuormitusta. Kokeile uusi juttuja. Joka päivä jotakin liikuntaa. Mielikuvitus rajana.

 4. Lue enemmän

SomeBody on kehollisen someilijan ilmentymä. Vähennä media-aikaa, niin kiintoisaa kuin se onkin, ja lisää kirjojen lukemista – vaikka oletkin hidas lukija. Vaikutukset huomaat ajan myötä. Varsinkin ennen nukkumaan menoa kirjan lukeminen on hyvää unilääkettä.

 Pienillä arjen valinnoilla, pitkäjänteisyydellä ja tahdolla homma toteutuu. Lisäämällä edellä mainittuja neljää asiaa, voit huoletta vähentää lähes kaikkea muuta. Pitkässä evoluution ketjussa edellä todetut asiat ovat pääosin ihmisapinalle luontaisia ja geeneihimme kirjattuja asioita.”

Vuoden 2018 lopussa teen asiasta koosteen ja yhteenvedon. Katsotaan, mitä on tapahtunut. Ja sitten jokaiselle meille vapauttava ajatus: onneksi arvomme ihmisenä ei ole kiinni harjoituskerroista ja kehityskäyristä, vaikkakin panostamalla omaan hyvinvointiimme voimme todennäköisesti paremmin. Ja se heijastuu ympäristöömme ja läheisiimme. Arvostamalla itseämme kelpaamme kelle vaan.

0 Comments