LeWell | Treenikuvaukset
LeWell Yksilölliset hyvinvoinnin polut Kehosi on kulkuväline, ei päämäärä. Jotakin kohti meneminen.
Lewell, level, levell, lewel, hyvinvointi, hyvinvointipalvelut, Kuntosali, valmennus, hyvinvointi
16247
page-template-default,page,page-id-16247,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_grid_1200,qode-theme-ver-9.1.3,wpb-js-composer js-comp-ver-4.11.2.1,vc_responsive
 

Treenikuvaukset

VALMENNUSRYHMÄT

Pehmeästi kuntoon

Pehmeästi kuntoon -ryhmä soveltuu painonhallintaan, tuki- ja liikuntaelinongelmaisille, astmaatikoille, kuntoilua aloitteleville, mutta myös tasapainottavana harjoitteena edistyneille. Tunnilla käytetään oman kehon painoa, monipuolisesti erilaisia välineitä (esim. pilatespallot, -renkaat, -rullat, bodybow, crosscore). Tunnilla keskitytään lihaskuntoon, liikkuvuuteen, tasapainoon sekä keskivartalon ja koko kehon hallintaan.

Rentoa Rähinää

Rentoa Rähinää –treeneissä painotus on voiman kehittämisessä. Harjoittelu jaetaan lihaskestävyys-, voimakestävyys-, nopeusvoima- ja maksimivoimajaksoihin. Tunneilla käytetään monipuolisesti kuntosalilaitteita, oman kehon painoa sekä vapaita painoja. Tehokeinoja käytetään sarjojen, painojen ja lihastyötapojen kautta. Ryhmä soveltuu voiman hankinnan lisäksi kiinteyttäväksi harjoitteluksi ja pohjaksi muille (taito ja teho) lajeille.

SykeSauna

Sykesaunan tavoitteena on kehittää tehokkaasti lihaskuntoa sekä hapenkuljetuselimistön kuntoa saman harjoituksen aikana. Voima-osioissa käytetään enimmäkseen oman kehon painoa ja vapaita painoja. Ryhmä soveltuu hyvin myös kiinteyttäväksi harjoittelumuodoksi, lihaskestävyyden harjoittamiseen, painonpudotukseen, lajia tukevaksi harjoitteluksi.

Hikistä ja tehokasta!

Hyvän Olon Ryhmä

Hyvän Olon Ryhmässä etsitään omaa hyvää oloa monipuolisen liikkeen avulla. Kehoa treenataan niin peruskestävyyden, vauhtikestävyyden, lihasvoiman ja ennen kaikkea kehonhuollon kautta.  Monipuolisen treeniohjelman kautta jokainen pyrkii löytämään itselleen parhaimpia keinoja oman kehon kuunteluun ja kehittämiseen. Ryhmä sopii erinomaisesti niille, jotka kaipaavat lisämotivaatiota ja vaihtelua treenaamiseensa, tai ensimmäisenä valmennusryhmänä LeWELLin treenikonseptiin tutustumiseksi.

ÄijäEnergia

Äijäenergia on miesten oma, hikinen tunti. Treeneissä tehdään monipuolisesti voima-, kehonhallinta- ja huoltoharjoittelua. Harjoittelu tehdään sekä omaa kehonpainoa, että erilaisia välineitä hyödyntäen. Tavoitteena on vahvistaa äijiä kokonaisvaltaisesti mutta painopisteenä on etenkin selän vahvistaminen. Säännöllisellä ja oikeanlaisella voima- ja hallintaharjoittelulla pystytään tehokkaasti ehkäisemään selkäkipuja.

Kuntonyrkkeily

Tunnilla treenataan lajinomaisia tekniikkaharjoitteita, eli lyöntejä, väistöjä ja liikkumisia. Treeniin kuuluvat myös erilaiset lihaskunto-, koordinaatio- sekä tasapainoharjoitteet. Kuntonyrkkeily on monipuolinen laji, jossa pääsee kuormittamaan koko liikuntaelimistöä ja kunto kasvaa kohisten. Laji sopii erittäin hyvin kaikille vauhdikkaasta ja hikisestä kuntoilusta pitäville! Erityisesti kuntonyrkkeilyä voi suositella esimerkiksi istumatyöntekijöille, jotka kärsivät niska- ja hartiaseudun jäykkyydestä ja kiputiloista.

Fitti

Fitti on tiukka treeni, jossa uhmataan perinteisiä harjoittelumetodeja. Tunnilla haastetaan sykettä ei-niin-perinteisin-keinoin, samalla kun lihakset saavat kyytiä ja ne unohduksissakin olleet ilmoittavat olemassa olostaan. Viimeistään treeniä seuraavana päivänä. Tunti sopii loistavasti valmennusryhmäksi heille, joilla on jo hieman pohjaa harjoittelusta ja ovat valmiita haastamaan itseään uudella tavalla.

OHEISTUNNIT

Jooga

Kuvaus tulossa

Kehonhuolto

Kehonhuolto on puolen tunnin mittainen treeni vaihtuvin teemoin. Tunti pidetään kanveesilla ja toteutetaan joko kokonaan ilman välineitä, tai keppejä/renkaita/rullia/palloja tms. hyväksi käyttäen. Tunti sopii mainiosti aerobisen treenin tai lihaskestävyystreenin perään, tai ihan omana kokonaisuutena. Tunti sopii kaikille.

Rentoutus

Pysähdy ja ota hetki itsellesi. Rentoutustunti pidetään omassa rauhallisessa tilassa, ja tavoitteena on aktivoida palautumista tukevaa parasympaattista hermostoamme hengitysharjoituksilla, kehoa avaavilla liikkeillä ja kevyillä venytyksillä. Tunti päättyy aina rentoutusharjoitukseen. Tälle tunnille voi tulla omana harjoitteenaan, mutta tunti sopii myös minkä tahansa treenin jälkeen tehtäväksi. Vaatetus tunnilla on rento ja lämmin, mielellään pitkät hihat ja puntit. Salissa on tarjolla vilttejä. Tunti sopii kaikille.

Toiminnallinen treeni

Tällä tunnilla haastetaan monipuolisesti koko kroppaa. Tunnin tarkoituksena on saada aikaan treeni, jolla on siirtovaikutus haluttuun toimintaan tai ominaisuuteen. Harjoitusliikkeet saattavat yhdistää vaikkapa lihaskuntoa ja tasapainoa, tai lihaskestävyyttä ja motoriikkaa. Välillä treenataan oman kehon painolla, välillä käytetään monenlaisia välineitä traktorin renkaista kahvakuuliin ja crosscore-nauhoista kuntopalloihin. Tunti on haastava – mutta jokaiselle omalla tasollaan. Rohkeasti mukaan!

Fascia

Fasciatunnit on tarkoitettu lihasten sekä lihaskalvostojen jäykkyyksien ja kireyksien vähentämiseen ja ennaltaehkäisyyn.

Erilaisilla dynaamisilla liikkeillä sekä välineillä saadaan parannettua pinnallisen ja syvän fascian liukuvuutta eli liikkuvuutta, jolloin lihasten hermotukselle jää enemmän tilaa, saadaan nestekiertoa ja aineenvaihduntaa tehostettua sekä parannettua lihasten elastisuutta ja voimantuottoa.

Syvävenyttely

Syvävenyttelyssä kaikki venytykset tehdään pitkäkestoisina samalla hengitystä syventäen ja kehoa  tietoisesti rentouttaen. Syvävenyttely on monipuolinen venyttelytunti, joka sopii kaiken kuntoisille ja ikäisille. Rauhallisesti etenevällä tunnilla käydään koko keho läpi. Tunnilla tehdään pitkäkestoisia venytyksiä, joiden tavoitteena on avata kehon kireimmät kohdat. Syvävenyttelyn tavoite on vähentää jäykkyyttä ja siitä aiheutuvia kipuja ja ryhtivirheitä. Säännöllisellä harjoittelulla nivelten liikkuvuus paranee, mikä mahdollistaa paremman kehonkäytön ja ryhdin.

Syke

Syke on puolen tunnin treeni, jonka tarkoitus on kehittää aerobista kuntoamme. Pääsääntöisesti tunti totetutetaan sisäpyöräilytuntina, mutta välillä ohjaaja saattaa ottaa käyttöön esim. step-laudat tai oman kehon painolla tehtävät liikkeet. Tunti sopii yhdistettäväksi esim. venyttelytuntiin tai osaksi omaa salitreeniä.

CoreTreeni

CoreTreeni on keskivartaloon keskittyvä harjoitus, jonka tarkoituksena on parantaa kestävyyttä, voimaa ja liikkuvuutta – kehonhallintaa unohtamatta. Kaikki liike lähtee keskivartalosta – tällä tunnilla se laitetaan kuntoon.